Tervetuloa ajankohtaiseen tapahtumaan, jossa sukellamme tekoälyn mahdollisuuksiin digitaalisessa myynnissä ja markkinoinnissa!
Päivän aikana kuulet asiantuntijapuheenvuoroja alan huipulta sekä konkreettisia esimerkkejä siitä, miten eri toimialojen yritykset ovat ottaneet tekoälyn osaksi markkinointi- ja myyntiprosessejaan – ja mitä tuloksia he ovat saavuttaneet.
Tapahtumassa tarkastellaan mm. tekoälyn roolia asiakasdatan analysoinnissa, personoidussa markkinoinnissa, liidien tunnistamisessa ja automatisoidussa sisällöntuotannossa. Näet käytännön case-esimerkkejä ja opit, miten voit hyödyntää tekoälyä omassa organisaatiossasi tuloksellisesti ja kustannustehokkaasti. Ohjelmassa on omakustanteinen yhteislounas iltapäivän Vihreän siirtymän vuosiseminaarin osallistujien kanssa, puheenvuoroja ja verkostoitumista.
Leevi Parsaman, Digitaalinen kauppa – menestyksen tärkeimmät tekijät -esityksessä käydään läpi muutoksen megatrendit, mm. globalisaatio vs. lokalisaatio sekä aitous ja AI. Sekä käydään läpi kaupan digitalisaation eri ulottuvuuksia. Tiedostavathan kaikki, että esim. verkkokauppa ja digitaalinen kauppa ovat oikeasti eri asia?
Digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsama näyttää esityksessään runsaasti esimerkkejä suomalaisista kansainvälisen läpimurron tehneistä kaupan alan yrityksistä. Esityksen jälkeen kuulijat ovat tyypillisesti varsin innoissaan ”Tämänhän on oikeasti mahdollista meillekin!”.
Mari-Sanna Paukkeri: Kuinka menestyä myyntitapaamisissa tekoälyajassa. Mari-Sanna käy läpi yleisiä IT-myyjien kohtaamia asiakkaiden väitteitä, jotka usein perustuvat väärinkäsityksiin tekoälystä, ja tarjoaa ideoita vasta-argumenteiksi. Hän kuvailee, miten generatiivinen tekoäly ja EU:n tekoälyasetus ovat muokkaamassa asiakkaiden tarpeita. Mari-Sanna kertoo myös, kuinka myyntiammattilaiset voivat sopeuttaa esityksensä ja myyntistrategiansa menestyäkseen tekoälyhypen muuttamissa olosuhteissa.
Mikko Tuominen, Tekoäly ei tee sinusta fiksumpaa – se moninkertaistaa sen, mitä jo teet
Aihu Agencyn toimtusjohtaja, Mikko Tuominen näyttää konkreettisin esimerkein, miten tekoälyä ja automaatiota kannattaa hyödyntää myynnissä ja markkinoinnissa. Puheessa puretaan 100 % automaation myytti ja esitellään 60–30–10-malli, fiksun automaation arkkitehtuuri, jossa ihmisyys säilyy osana prosessia.
Suosittelemme vihreän siirtymän teemasta kiinnostuneita osallistumaan myös iltapäivän Vihreän siirtymän vuosiseminaariin klo 13:00-17:00.
Ohjelma
08:45 Ovet aukeavat
09:00 Tervetulosanat, Tapani Talvitie, Business Turku
09:10 Digitaalinen kauppa – menestyksen tärkeimmät tekijät Leevi Parsama, digitaalisen kaupan asiantuntija, Snowball Growth Partners
10:00 Kuinka menestyä myyntitapaamisissa tekoälyajassa, Mari-Sanna Paukkeri, AI and Strategy Consultant, Dr. Sc. (Tech.)
10:45 Kahvi & verkostoituminen
11:15 Tekoäly ei tee sinusta fiksumpaa – se moninkertaistaa sen, mitä jo teet, Mikko Tuominen, Aihu Agency
11:55 Yhteenveto
Tapani Talvitie
12:00 Verkostoitumislounas
(omakustanteinen, vapaaehtoinen)
Keynote-puheenvuorot
Digitaalinen kauppa – menestyksen tärkeimmät tekijät -esityksessä käydään läpi muutoksen megatrendit, mm. globalisaatio vs. lokalisaatio sekä aitous ja AI. Sekä käydään läpi kaupan digitalisaation eri ulottuvuuksia. Tiedostavathan kaikki, että esim. verkkokauppa ja digitaalinen kauppa ovat oikeasti eri asia?
Kaikille klassinen verkkokauppa ei ole oikea ratkaisu, mutta kaikilla yrityksillä pitää olla digitaalisen kaupan strategia ja toimintasuunnitelma, sillä kaikki asiakkaat ovat jo digitalisoituneet ja odotukset uusille toimintatavoille ovat olemassa. Jokaisella yrityksellä on nykyisen digi-infran avulla myös aidosti mahdollisuus myydä mitä tahansa ja minne tahansa. Pitää vain datan avulla tunnistaa tarkkaan ketkä ovat parhaita asiakkaita sekä kyetä vastaamaan kaupan alan tärkeimpään kysymykseen: Miksi asiakkaat ostavat meiltä? Eli tunnistaa omat kilpailuedut sekä luoda niistä erinomaisen asiakaskokemuksen tarjoava monikanavainen kokonaiskonsepti.
Digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsama näyttää esityksessään runsaasti esimerkkejä suomalaisista kansainvälisen läpimurron tehneistä kaupan alan yrityksistä. Esityksen jälkeen kuulijat ovat tyypillisesti varsin innoissaan ”Tämänhän on oikeasti mahdollista meillekin!”.

Leevi Parsama on kaupan alan asiantuntija, joka tunnetaan erityisesti erittäin vahvasta digitaalisen kaupan osaamisestaan. Hän on henkilökohtaisesti tavannut yli 1000 suomalaista verkkokauppaa sekä tutustunut digitaalisen kaupan toimijoihin USA:ssa, Kiinassa sekä eri puolilla Eurooppaa.
Tällä hetkellä Leevi toimii yli 4000 jäsenen muodostaman Digital Commerce Finland Oy:n aktiivisena hallituksen puheenjohtajana sekä digitaalisen kaupan asiantuntijana ja sijoittajana Snowball Growth Partners yhtiön kautta.
Leevi on itsekin toiminut globaalisti myyvän yrityksen vetäjänä, joten markkinatuntemuksen lisäksi hänellä on paljon omakohtaista, konkreettista kokemusta alasta. Hän on työstänyt digitaalisen kaupan strategioita monille suomalaisille brändeille sekä toimii aktiivisesti johtoryhmien ja hallitusten sparraajana asiakaskokemukseen ja digitalisaatioon liittyvissä hankkeissa. Parhaimmillaan Leevi on esiintymislavalla, kun hän pääsee innostamaan kuulijoita digitaalisen kaupan menestystekijöistä.
Leevi on valittu Vuoden verkkokauppavaikuttajaksi Suomessa. Monet tuntevat hänet myös Facebookin suositun Verkkokauppiaat ryhmän (20 000 jäsentä) asiantuntevana moderaattorina. Leikkisästi häntä kutsutaankin suomalaisen digitaalisen kaupan kummisedäksi.
Tekoäly ei tee sinusta fiksumpaa – se moninkertaistaa sen, mitä jo teet
Aihu Agencyn toimtusjohtaja, Mikko Tuominen näyttää konkreettisin esimerkein, miten tekoälyä ja automaatiota kannattaa hyödyntää myynnissä ja markkinoinnissa.
Puheessa puretaan 100 % automaation myytti ja esitellään 60–30–10-malli, fiksun automaation arkkitehtuuri, jossa ihmisyys säilyy osana prosessia.
Kysymykset ja tiedustelut
Lämpimästi tervetuloa,
Business Turun digitalisaatiotiimi


