AI sekä uutta teknologiaa voidaan elämysalalla käyttää hyvin monella eri tavoilla. Kasvojen tunnistusta, reittien ja palvelujen yhdistäminen, VR/AR käyttö eri tilanteissa jne. Tässä osiossa pääset tutustumaan käytännön esimerkkeihin.
Tilaisuus alkaa kello 12:30
Tilaisuuden avaus
Teija Raninen – Turku Science Park Oy
Moderaattorina Michael Lindholm – Turku Science Park Oy
VR ja AR käyttö elokuvissa
Virtuaalitodellisuuden käyttö olympialaisissa ja jalkapallopeleissä sekä pelaajien esittely virtuualihahmoina avaa kokonaan uuden tavan luoda mielenkiintoista sisältöä.
Mikko Karsisto – CEO, Keho Interactive
Nyt voidaan reittejä suunnitella elämyksillä!
Turku City Data Oy on työstänyt ratkaisun, jolla matkailija voi suunnitella reittinsä niin, että siihen sisältyy myös erilaiset palvelut. Miten tämä toimii ja miten tämä voisi hyödyntää koko seutua?
Tuomas Piippo – Turku City Data Oy
Kahvi
Ihmisvirtojen ohjaaminen tapahtumissa
Liikkeiden automaattiset rekisteröinnit Hypercell teknologialla on mahdollistanut ihmisvirtojen paremman ohjauksen esimerkiksi tapahtumissa. Tämä mahdollistaa entistä turvallisempien ja miellyttävimpien tapahtumien järjestämisen.
Matti Anttonen – Liiketoiminta-arkkitehti, Etteplan More
Muumimaailman digimatka
Mikä on sähköinen ”hattivatti” -malli, miten digitaalisuutta voidaan käyttää reaalimaailman elämysten tuottamiseen ja rikastuttamiseen ja miten erilaisista kokeiluista on opittu?
Jarkko Kuitunen – Hallintojohtaja, Muumimaailma
Kehojen liikkeet
Kehojen liikkeitä voidaan seurata erilaisissa tilanteissa. Turvallisuutta voidaan nostaa esim. havainnoimalla ihmisen kaatumista, ravintolassa voidaan tunnistaa kanta-asiakasta kasvojen tunnistamisella ja teatteri voi havainnoida ihmisten iät eri esityksissä autoimaatisesti.
Jan Borgelin – Toimitusjohtaja, Empirica Oy
Tilaisuus päättyy kello 16:00
Paikka ICT-talo, Omega-auditorio